"Jarkon pitäisi jättää siut rauhaan, mutta loppujen lopuksi siehän oot jo päässyt siitä yli", sanoi Maria. Tiina ja Anna sanoivat  samoin, vähän eri sanoin, mutta yhtä tiukasti kuitenkin. Olen vastannut kaikille painokkaasti, että se on totta ja juuri niin.

over%20you.jpg

Olen edelleen vihainen ja hyvin häkeltynyt koko Jarkon keskustelunavauksesta. Sain kommentin (kiitos Täti-ihminen), jonka mukaan Jarkon sanat olivat erittäin manipulatiivisia. Tiedän, että ne ovat. Jarkko tuntee tasan tarkkaan minun nappini ja miten niitä painellaan. Vaikka ymmärrän tämän ja vaikka minulla on kaikki syyt epäillä hänen jokaista sanaansa, niin silti hänen kirjeensä on vaikuttanut minuun. Hänen sanansa ovat kuin lyijypaino, joka vetää minua hitaasti pinnan alle. 

Viime päivinä olen kadonnut ajatuksiini ja tutkinut sydäntäni. Vihaa - kyllä. Epäluuloa - kyllä. Paljon kipua ja surumieltä. Sata kysymystä, jotka ovat jääneet vaille vastauksia. Ristiriitaisia tunteita. Ja kaikkein ristiriitaisinta on se, että uskon tuntevani sen oikean Jarkon, hänen sisimpänsä. Eikä hän ole puhtaasti ja mustavalkoisesti paha ihminen, vaikka minun on ehkä helpointa kuvitella niin.