IMG_0808.jpg

Oliko se kostoa, yksinäisyyttä, himoa vai mitä se oli? Nojauduimme toisiimme - eilinen oli mennyt, huominen ei ollut vielä. Kaikki oli jotenkin hullua. Kaksi muukalaista tarrautumassa toisiinsa valkoisessa yössä. 

Kello oli jo yksi. Törmäsimme Tiinaan ja kundiin, joka ilmoitti nimekseen Kake. Sanna oli kuulemma lähtenyt Veikon kanssa bileisiin. Tiinalla oli auto, ja lähdimme nelistään ajelemaan ympäriinsä vailla päämäärää. Jari kietoi kätensä ympärilleni takapenkillä, ja hänen suudelmansa polttivat minua kuin tuli. Lopulta ajoimme kaupunkiin ja meille, jossa ei ollut ketään kotona.

Näytin Jarille taloa. Olimme juuri veljen huoneessa, kun kuulimme ulko-oven kolahtavan Tiinan ja Kaken poistuessa. Katsoimme toisiamme hengästyneesti hymyillen, ja Jari kumartui suutelemaan huuliani. Samalla hän työnsi minut edellään vanhempieni huoneeseen. Hän oli päälläni ja hänen kätensä nostivat hamettani. Sitten hän vetäytyi kauemmas ja sanoi: "Mulla ei kyllä oo mitään kumia mukana enkä mä rupee mihinkään epävarmaan hommaan." Suljin silmäni. "Oliskohan mein iskällä", kuiskasin ja hän sanoi: "Päätä nyt, tai tää menee liian pitkälle." Kierähdin ympäri ja työnsin käteni isän yöpöydän laatikkoon. Heitin pakkauksen sängylle äkkiä hämilläni: "Laskeekohan se koskaan näitä?" Jari ei vastannut, vaan veti minut luokseen.

No. Rakastelin Jarin kanssa. Rakastelimme koko yön, nukuimme aamulla puoli tuntia ja jatkoimme. Joskus kun avasin silmäni hän näytti aivan Jarkolta. Joskus hän näytti kauniilta enkeliltä, joka oli tullut tuomitsemaan sieluni.

Jälkeen päin istuimme huoneessani. Jari otti käteensä pienen kehyksen, jossa olen pitänyt Jarkon koulukuvaa. "Kuka toi on?" "No, se on yksi Jarkko." Hetken hiljaisuus. "Kuka se Jarkko sitten on." "Se on... Se on riioissa minun kanssa." "No, en mä käy mitään utelee." Niin - hän ei udellut, ei syyttänyt, ei ahdistanut minua. Hän oli siinä, kun tarvitsin.

Kello oli puoli yhdeksän, kun tilasimme taksin. Oli aurinkoista, kuumaa - juhannuspäivä, oikein. Istuimme parkkipaikan aidalla odottelemassa autoa huolettomina ja suruttomasti. "En mä kai mitään sun puhelinnumeroa tai...?" Jari kysyi. Katsahdin häneen yllättyneenä: "Haluutsie?" "Joo". Ehdimme vaihtaa puhelinnumeroita, ja sitten taksi kurvasi pihaan. Suutelimme viimeisen kerran.