Olen aivan tasapainoton. Jos en kirjoittaisi, makaisin lattialla itkemässä tai yhtä hyvin nauramassa hysteerisesti. Kasvoni peilissä näyttävät pelottavilta. Ei, koska peilikuvani on itkun punaläikittämä, vaan koska katseeni on lannistunut ja avuton. Ai niin - ja eilen luulin muka olevani onnellinen. Hah.

Meillä oli Jarkon kanssa tyhmä riita, joka alkoi jostain ihan merkityksettömästä asiasta. Mutta tällä kertaa se ei päättynyt suudelmiin. Ei - me puhuimme. Meillä oli oikea keskustelu: täynnä hellyyttä, kyyneliä, rehellisyyttä ja totuutta. Mitä sellainen totuus rikkoo? Ei mitään, ei mitään - ei totuus mitään riko. Näyttääpähän vain, ettei mitään ole ikinä ollutkaan rikottavaksi asti. Jarkko sanoi minulle, ettei hän rakasta minua TARPEEKSI, että voisi suunnitella tulevaisuutta kanssani. Tarpeeksi. Tarpeeksi? Sama mies kutsui minua vain kuukausi sitten elämäkseen, väitti kuolevansa ilman minua ja haluavansa olla ikuisesti kanssani. Nyt välillemme on laskeutunut tämä sana, tämä käsite: "TARPEEKSI".

Katson peiliin ja kysyn itseltäni: mitä nyt? Olen seitsemäntoista. En minä halua mennä naimisiin vielä vuosiin. Mutta onko mitään järkeä seurustella, jos se on jo nyt kokonaan poissuljettu vaihtoehto? Miten voin enää olla hänen kanssaan, miten voin herätä hänen vierestään? Miten voin uskoa hänen sanoihinsa, hänen rakkauteensa, edes hänen silmiinsä?

Hän olisi saanut minut. Minä olisin uhrannut kaiken, ollut mitä hyvänsä.

Mutta hei  - hän ei halua minua. Ei tarpeeksi. Minä en riitä. Kuka minä olen - en kukaan, en mitään. Minussa on jotain vikaa, jotain huonoa, jotain sellaista, mikä saa aikaan sen, että

MINUA

EI

VOI

RAKASTAA.