IMG_4270.jpg

Vaikka minulla on heikot hetkeni, en kuitenkaan ryve itsesäälissä ja epätoivossa koko ajan. Ajattelen jopa muutakin kuin Jarkkoa ja  ihmissuhdedraamaani. Minulla on uusi lukujärjestys, joka on huomattavasti väljempi kuin syksyllä. Se toimii paljon paremmin: kun on vähemmän luentoja, saan käyttää tarpeeksi aikaa kirjallisiin töihin ja lukemiseen. Olen päässyt jyvälle opiskelutekniikoista ja löytänyt omat kiinnostuksenkohteeni oppiaineista.

Olen ystävystynyt Marian kanssa minulle epäluonteenomaisen nopeasti, mikä kuitenkin kertoo enemmän Mariasta kuin minusta. Hän on suora, avoin tehopakkaus. Hän sujahti elämääni lämpimän ja pirteän kevätmyrskyn vauhdilla ja voimalla. Istumme luennoilla vierekkäin ja teemme ryhmätyöt yhdessä. Soittelemme joka päivä. Käymme tai chi -tunneilla. Ja ajamme edelleen Kotikaupunkiin viikonloppuisin samaa matkaa. Olen samalla solahtanut osaksi Marian tutor-ryhmää, joka pitää paljon yhteyttä ja käy koulubileissä (ja etkoilla ja jatkoilla) yhdessä. 

Kämppiksenikin ovat vaihtuneet. Entinen kämppikseni muutti poikaystävänsä kanssa yhteiseen kaksioon vuoden vaihteessa. Hyvä ratkaisu heille: ja kieltämättä heidän vakiintunut parisuhdekuvionsa sai minut tuntemaan itseni kolmanneksi pyöräksi solussamme. Ehdin asua viikon verran yksikseni, kunnes toiseen huoneeseen muutti ranskalainen vaihto-oppilas Monique. Hänellä on paljon kavereita, ja nyt keittiössämme kokataan ja nauretaan ja puhutaan ranskaa.

Elämä jatkuu. La-la how the life goes on!