kinanruuus.jpg

Jarkko kertoi eronneensa siitä naisestaan ja ehdotti, että tapaisimme. Itkisin onnesta, suutelisin maata, laulaisin hoosiannaa - ellei olisi niitä kirjeitä. En tiedä, onko minun fiksua antaa niille niin paljon painoarvoa. Mutten voi loukkaantumiselleni ja häpeälleni mitään. On jotenkin helvetin nöyryyttävää, että minä tunsin - tunnen - häntä kohtaan niin paljon, niin syvään. Revin sydämeni kokonaan auki, kun olisin voinut säilyttää kasvoni ja cooliuteni. Se mikä minulle oli suuren luokan romanssi, paljastuikin Jarkolle pelkäksi seikkailuksi. Näin hänet elämäni miehenä, ja hän minut vain toisena naisena.

"Kuukausi on lyhyt aika, " hän sanoi puhelimessa viitaten erossaoloomme, mutta ei se ole. Se on pitkä, pitkä aika, koska niin paljon muuttui. Hänellä oli suhde aikuiseen, perheelliseen naiseen, ja jopa avioliitto oli mainittu. Minä taas olen tutustunut itseeni ja ajatellut paljon. Olen nauttinut vapaudestani: esimerkiksi siitä, että voin tanssia Gemmissä, jutella ja hymyillä ihan vieraille pojille ilman lamaannuttavaa syyllisyydentunnetta. Olen tuntenut, että voin itse valita tien ja että se tie on auki taivasta myöten.

Nyt minua ahdistaa edessä oleva keskustelu siitä, yritämmekö jatkaa suhdettamme. Rakastan häntä. Tietysti! En osaa enkä voi olla rakastamatta. Tiedän, että hänkin rakastaa minua, huolimatta niistä kirjeistäkin. Unohdetaan nyt ne kirjeet. En halua mitään niin paljon kuin hänet, en halua mitään muuta kuin hänet. Mutta minua pelottaa suunnattomasti. Vaati paljon kursia itseni kokoon eromme jälkeen. Jos mikään ei toisella yrityksellä onnistuisi, en tiedä kestäisinkö. En ehkä tosiaan kestäisi.